A Dr. Csont hetedik évadjánál tart itthon (az Egyesült Államokban a nyolcadiknál), de három epizód után, december 17-én már le is veszi a műsorról az RTL Klub, és hosszabb szünetre küldi. Januárban azonban képernyőre kerül a hatodik évad eddig még nem látott, tizenkilencedik része, amelyben azok a karakterek mutatkoznak be, akikre a testvérsorozat, a The Finder épül. Az ominózus epizód után egyből indul is a spin-off, amely a következő héten már át is veszi anyasorozata helyét a műsorsávban.

Az új széria Richard Greener könyvsorozatán, a The Locator-ön alapul, melynek középpontjában Walter Sherman (Geoff Stults) áll, aki képes mindent és mindenkit megtalálni, bármennyire el van rejt(őz)ve - a történet szerint a férfi Booth ügynökkel együtt szolgált Irakban, innen a kapcsolódás a Dr. Csont-hoz. A szériát tavaly év végén még a legjobban várt sorozatok között listáztuk, de végül csak egy évadot - tizenhárom epizódot - ért meg, és amúgy is nehéz lett volna folytatni, miután az egyik főszereplő, Michael Clarke Duncan szeptemberben elhunyt.
David Duchovny nem tett jót a Dr. Csont-nak
A Dr. Csont azonban folytatódik tovább, nyolcadik évadja szeptemberben indult az Egyesült Államokban. Igaz, a nézettségi számok már nem olyan jók, mint korábban, hisz amíg az első hat évadban rendre akadtak olyan epizódok, amelyeket több mint tízmillióan figyeltek, addig a hetedik szezon már csak az első résszel tudta ezt produkálni, utána beállt egy hét-nyolcmilliós nézettségre - ami a nyolcadik évadra már inkább hétmilliósra csökkent. Érdekesség, hogy a sorozat eddigi legalacsonyabb nézettségét - még 2006-ban - éppen egy olyan epizód szállította, amelyet az X-akták és a Kaliforgia színésze, David Duchovny rendezett.
Pár epizód - például a hetedik évadzáró - elkészítésével kivette a részét a rendezésből Booth ügynök alakítója, David Boreanaz is, aki annak idején húzónévként került a sorozatba: akkoriban a szereplőgárdából ő volt az egyetlen igazán ismert tévés színész. A Buffy, a vámpírok réme spin-offjában, az Angel-ben játszotta a címszerepet, ahol a Dr. Csont alkotója, Hart Hanson is dolgozott vele, így mindenképpen őt akarta megnyerni új sorozata főszerepére. Boreanaznak először egyáltalán nem tetszett a forgatókönyv, csak azután vállalta el a munkát, hogy Hanson bemutatta őt a Bonest alakító Emily Deschanelnek. "Emily bejött a szobába, és attól a perctől kezdve ő maga volt dr. Brennan" - mondta akkor Boreanaz.

Kétségtelen, hogy a sorozatot azóta is elsősorban kettejük dinamikája viszi előre, ami kicsit emlékeztet arra, amit az X-akták-ban láttunk Mulder és Scully között. A nő a racionálisabb, mindenhez a tudomány eszközeivel közelít, a férfi pedig érzelmi, pszichológiai síkon vizsgálja a kérdéseket, miközben mindketten erősen érdeklődnek a másik iránt - igaz, Bones talán jobban el van veszve, mint Scully, mert szociálisan is eléggé érzéketlen, és az érzelmeit is képtelen kifejezni.
Az őt játszó Emily Deschanelt a Dr. Csont előtt olyan filmekben láthattuk kisebb szerepekben, mint a Hideghegy vagy a Pókember 2, illetve egy-két epizód erejéig megjelent a Különleges ügyosztály-ban, a Providence-ben és a Nyughatatlan Jordan-ben is. Mondhatni, hogy egyenes útja volt a színészi szakmáig, miután édesanyja, Mary Jo Deschanel és édesapja, Caleb Deschanel is a filmiparban dolgozik: előbbi többek között Eileen Haywardot játszotta a Twin Peaks-ben, utóbbit pedig operatőri munkájáért ötször jelölték Oscar-díjra, de a Dr. Csont-ba is rendezett egy epizódot.
A Family Guy csecsemője is "vendégszerepelt"
A krimisorozatban Emily Deschanel húga, Zooey is feltűnt egyszer, Bones addig nem látott másod-unokatestvérét alakította. Vendégszereplőként a családon kívül is jelentek meg érdekes figurák, a nyolcvanas években népszerű énekesnő, Cyndi Lauper például egy jósnőt játszott, az egyik áldozat édesanyjaként pedig a magyar származású Kathleen Gatit láthatták a nézők. A Mötley Crüe nevű metálbanda a Dr. Feelgood-ot adta elő a sorozat egyik epizódjában, különleges vendégszereplőként pedig az animációs Family Guy csecsemője, Stewie is megjelent, Booth beszélgetett vele képzeletben.

Azonban a legérdekesebb karakter talán mégis Angela Montenegro apja, akit a ZZ Top egyik tagja, Billy Gibbons alakít. Konkrétan sosem hangzik el, hogy önmagát játszaná - figurájának még a nevét sem tudjuk -, de vannak olyan utalások, amelyek erre mutatnak: első megjelenése előtt Angela például azt mondja róla a többieknek, hogy elég híres, azonnal fel fogják ismerni, és későbbi szerepléseikor is többször szóba kerül a ZZ Top zenéje.
Hasonló játékot játszanak az alkotók a Bones figuráját ihlető antropológussal is: őt ugyanis Kathy Reichsnek hívják, ahogyan azt a karaktert is, akiről Bones írogat szabadidejében - a valóságban tehát éppen fordított a viszony, hiszen Reichs az, aki kitalálta Temperance Brennant. Talán épp ez az attitűd - hogy az alkotók és a szereplők nem veszik magukat véresen komolyan - teszi többé a Dr. Csont-ot, mint a hasonszőrű krimisorozatokat, mondjuk a Helyszínelők-et: ott mindig az ügyön van a hangsúly, itt pedig legalább olyan fontos a szereplők múltja és magánélete is, valamint az egymás közötti párbeszéd, ami humorral is jócskán meg van tűzdelve.
/FORRÁS/
Osztanám az álláspontodat, de a kertévének is meg van kötve a keze. A médiatörvény kimondja, hány % legyen az az össz műsoridő, amit saját gyártású műsoroknak KELL biztosítani. Ez a saját gyártású lehet külföldi licensz alapján készülő is (pl. X faktor, ami egy brit licensz, de a hazai adás az saját pénzből és saját helyszínen zajlik), de lehet teljesen saját ötlet is, mint a Barátok közt, ha már szóba került. A % arány pontos számát nem tudom fejből, de a Magyar Közlöny annó lehozta a komplett médiatörvényt, az újat, akit ez tényleg érdekel most, bátran utána olvashat.
Azt is a médiatörvény szabja meg, egy tévécsatorna mennyi reklámot sugározhat, mennyit kell mindenképp, és mennyi a max., na most a max. az egy órányi adásra elég sok, de hozzávetőlegesen annyi, vagy alig több csak, mint ha mondjuk az USA-ban néznél egy kertévét, és ott ami van reklámmennyiség egy óra alatt. Ebben biztos van tapasztalata itt sokaknak, gondolom, stream-en azért többen nézitek a Bones-t is, de ha csak letöltve, akkor figyeljétek meg, hányszor van úgy végés, hogy a két jelenet között pár mp-es fekete képernyő van. Na ilyenkor van kint reklám a rész alatt. De nálunk annyiban másabb, hogy, példát mondok, nem tudom a pontos számokat, mert ez törvénybe sincs foglalva azt hiszem és le se mértem soha, de amíg kint teszem azt egy 40 perces epizódot 4x szakítanak meg 5 perces reklámblokkokkal, addig itthon ugyanaz a 40 perces rész csak 2x van megszakítva, de akkor nem 5 hanem 10 percig tart a reklám. Ami aztán sokkal hosszabbnak is tűnhet, mert ebbe sok minden belefér, ez ront a valós érzeten, ráadásul megfejelik azzal is a valós érzetet, hogy bevágnak egy másik műsort közbe, pl. időjárás, Reflektor vagy rövidhírek. Ami talán még mindig a 10 percen belül van, de mivel nem azért kapcsoltál oda, ez mind mind csak hosszabb reklámblokk érzetet kelt. Amellé persze az is ott van, hogy nem egyedi eset, amikor a példának felhozott 10 percből 12-13 lesz, mert ezért még csak egy ejnye bejnyét kapnak a csatornák, de annyit megér nekik, mert egyetlen plusz perc reklám is nagy pénz lehet. Kertévénél az a baj, hogy ördögi kör van, mert ők mindent a pénzért csinálnak, így általában csak nekik van pénzük megvenni az amúgy sok esetben elég drága USA sorozatokat, amivel növelik aztán a nézettséget, ám mivel az USA sorik drágák, azt vissza kell termelni, amit főleg a reklámokból tudnak csak megtenni, viszont onnantól hogy megvették a sorit, monopolhelyzetben vannak, és a legtöbben nem fognak elkapcsolni hanem végignézik a reklámokat is.
A Barátok közt részben speciális eset, mert arra hivatalos azt hiszem 30 perc adásidő van, de mivel saját gyártású a műsor és külföldi licensz se köti a kezüket, megtehetik, hogy egyre rövidebb a két rész naponta, mert akkor egyre több reklám is belefér a 30 perces adásidőbe. Itt visszacsatolnám az előző bekezdésemhez, hogy sajnálatos módon az USA sorikat is megvágják a több reklám érdekében, és a 40-43 perces részből rögtön 40 alá is lehet menni. Ezért van az, hogy amikor letöltünk valamit szinkronosan, néha átvált a magyar nyelv angolra. Ez nem a feltöltő hibája, egyszerűen ott nincs szinkron. Ezeket a pár másodperceket, sokszor 1-1.5 perceket, amiket kivágnak, előre, tudatosan csinálják általában, ergó ezeket le se szinkronizálják, így eleve esélytelen az évad hazai DVD kiadása is. Ez termászetesen illegális, a megvásárolt licensz nem így szól, de a kintiek ezeket nem figyelik, mert nem is feltételezik, arra pedig kicsi az esély akkor is ha nem USA sorozat, de nem is angol nyelvű, hogy a körükben bárki is beszélne magyarul, így mégis megengedhetik maguknak az itthoni csatornák, mert bár mindenki beszél a jelenségről itthon, tenni ellene csak annyit lehetne, hogy ha mondjuk a Bones-t vesszük alapul, akkor valaki most jelzi a FOX, mint anya csatorna felé, hogy Magyarirszágon ezt csinálják, de ez azért nem történik meg, mert vagy nem is tudja az ember, hogy lehetne nekik szólni, vagy nem sz
„ Jakab köszi szépen ezt a részletes magyarázatot.
Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogyha a kereskedelmi csatornák levennék a műsorról az értelmetlen műsorokat és hamarabb kezdenék el ezeket a sorozatokat ,akkor jóval nagyobb sikere lenne és jobb nézettsége is. Mert ebben az országban nagyon sokan járunk kora reggel (6-ra,7-re) dolgozni. Ha nem fél 11kor lenne vége egy sorozatnak, amit kedvelek, akkor és is inkább a tvben nézném, nem tölteném le. Nem kellene annyi halálhiradó, fókusz, meg idétlen vetélkedők és pláne barátokközt 10 perc amit 40re nyújtanak a 20percnyi reklámmal és hirdetéssel. Ha ezt belátnák nőne a nézettség is. Legalább 1 fővel. :D
„ Volt már, hogy mást is elküldtek januárban szünetre, akár csak arra az egy hónapra, akár többre is, de januárban biztosan nem adták, de a Castle pl. nem örvend itthon nagy népszerűségnek. Míg USA-ban hozza az átlag 9.5-10m nézettséget, itthon kevesen nézik, és ennek nem igazán számít, hogy januárban adják-e vagy nem. Az is kétséges nála mindig, hogy megvegyék-e a következő évadokat. De itthon amúgy is veszélyes behozni egy USA-sorozatot, ami nem csak egy évados, mert pillanatok alatt változhat a nézettség. Ott van a Mentalista, az nem is olyan régen még a Bones-nál is nézettebb volt, aztán hirtelen annyit esett, hogy inkább jegelték. Az a baj, túl kevés a lakosság nálunk, és így több emberre jut hasonló dramaturgiájú sori, és ilyenkor bizony egyik nagyon a másik rovására emelkedik ki, mert megunják, hogy egyikben és nyomoznak, meg a másikban is, és még lehetne sorolni. így aztán választanak inkább egyet maguknak, és amit többen választanak, az nyer, és az kapja a legjobb sávot is. Ez nálunk történetesen a hétfő este, amikor a Bones is megy, a magyarázat egyszerű: hétvége után a hétfői munkanapon a legkevésbé fáradtak még az emberek. Ami már szerdán vagy az után van, és esetleg még 22 óra után is, az halálsáv, az vagy elvegetál, vagy kaszálják is itthon.
Amúgy azért választhatták itthon a Bones-ot a nézők, mert abban voltak a magyarok számára legismertebb arcok, és az a legrégebbi drama-comedy, ez égett be a köztudatba, erről is cikkeztek legtöbbet.
„ Így már jobban elfogadom, változtatni úgysem tudok, de egy kis tüske még azért maradt bennem. Egyedül a Bonessal csinálják ezt, vagy másik sorozatot is küldenek el egy kis időre pihenni? (pl. Castle, stb.) Ha tudnád, azt megköszönném! :)